Nieważne, czy tworzysz reklamę drukowaną czy w Internecie zawsze musi ona nieść jakiś przekaz. Musi zaciekawić potencjalnego klienta i – jeżeli mówimy o Internecie – zachęcić go do kliknięcia.
Ważne, żeby reklama odpowiadała na potrzeby klienta. Z tego powodu umieszczanie w niej szczegółów dotyczących firmy, czy suchych faktów nie jest zalecane.
Im bardziej angażująca reklam – tym lepiej.
Dobry nagłówek przyciąga uwagę
Jest to szczególnie ważne w przypadku reklam w wyszukiwarkach, ponieważ nie mamy tam za dużo miejsca na tekst. W związku z tym bardzo wiele zależy od dobrego nagłówka.
Również w tekstach na stronie, czy na blogu firmowym warto przyłożyć się do nagłówków. Należy jednak pamiętać, że z uwagi na pozycjonowanie, dobrze będzie zawrzeć w nich słowa kluczowe.
Sprawdzone rodzaje nagłówków
1. Odwołuje się do potrzeb klienta.
Klienci są bardziej zainteresowani korzyścią, jaką im oferujesz, niż tym że prowadzisz firmę rodzinną.
2. Informuje o nowościach.
Nowości są zawsze w cenie. Czy to produkt, czy usługa – poinformuj klientów, że masz coś nowego w ofercie.
3. Wzbudzenie zaciekawienia
Możesz poprzez reklamę wzbudzić zaciekawienie klienta. Istotnym jest jednak, aby na swojej stronie klient znalazł stosowne informacje, aby jego ciekawość została zaspokojona.
4. Prosty i szybki sposób
Skuteczna metoda tworzenia nagłówków. Poinformuj klienta, że dzięki swojej ofercie pomożesz mu szybko rozwiązać jego problem. Zwróć uwagę chociażby na reklamy suplementów diety.
Możesz łączyć te techniki ze sobą. Jeżeli odwołujesz się do potrzeb klienta możesz mu zasugerować, że masz nowy i unikatowy produkt, który szybko rozwiąże jego problem.
Zamieść istotne informacje
Są to uniwersalne zasady, które towarzyszą branży reklamowej od wielu lat. Przez dziesięciolecia zmieniały się możliwości reklamowe, pojawiło się radio, telewizja i Internet… ale ludzie dalej pozostali tacy sami. Nadal najbardziej interesują nas korzyści dla nas i szybko chcemy rozwiązać problem.
Jedna rzecz warta uwagi. Nawet jeśli w reklamie napiszesz adres swojej strony głównej, link może kierować do podstrony.
Przykład:
„Nowe telefony w atrakcyjnych cenach – skleprtv.pl”
Natomiast link może już kierować do podstrony skleprtv.pl/telefony
Jak tworzyć nagłówki w reklamach Google:
1. Odwołaj się do potrzeby klienta. Na zapytanie wpisane w Google „skup samochodów” może odpowiedzieć reklamą „Kupimy Twoje auto!”.
2. Podaj liczby w nagłówkach. Mogą to być ceny, albo „Ponad 1200 zadowolonych klientów”.
3. Nawiąż do emocjonalnego stanu klienta: „Chcesz schudnąć? Umów się na darmowe konsultacje z dietetykiem. Zadzwoń dzisiaj!”.
4. Umieść słowa kluczowe w nagłówku.
5. Opisz korzyści dla klienta.
6. Rozwiewaj wątpliwości klienta. Możesz w nagłówku wykorzystywać słowa takie jak „tanie”, „przystępne”, „łatwe” itp.