Bardzo ważnym elementem wizerunku firmy jest jej logo. Przecież później będzie przez wszystkich kojarzone z nią oraz jej usługami. Różne branże mają swoją specyfikę, a ich działalność skierowana jest do określonego kręgu odbiorców. Kreując logo powinno się to wziąć pod uwagę.
Wiedząc, że ludzie przeważnie darzą sympatią zwierzęta, twórcy log kreując je, wykorzystują do tego sylwetki dzikich bądź oswojonych stworzeń. Często nawiązują one do koncepcji firmy, ale zdarza się i tak – że tak nie jest.
Przyjrzymy się co ciekawszym i bardziej znanym realizacjom.
Popularne firmy ze zwierzętami w logo
Oglądając loga firm, możemy się poczuć, jakbyśmy znaleźli się w zwierzyńcu. Co jest raczej miłym odczuciem. Królestwo zwierząt jest bardzo bogate, jest w nim miejsce dla tak dużych stworzeń jak słonie czy walenie, ale i dla zdecydowani mniejszych, jak żaby czy myszy. Zatem i znaki firmowe są niezwykle zróżnicowane. Niektóre gatunki są częściej reprezentowane, inne zaś rzadziej, co może wynikać ze skojarzeń, jakie z nimi mamy. Generalnie w tych przedstawieniach królują ptaki oraz ssaki, nieco mniej mamy gadów, płazów czy owadów.
W przemyśle motoryzacyjnym na logach ze zwierzętami znajdują się przede wszystkim dynamiczne zwierzęta. Oczywisty jest tu koń, który kojarzony jest z takimi legendarnymi markami jak Ferrari, Porsche czy Ford Mustang. Z kolei nieparzystokopytne ssaki reprezentuje byk w logo Lamborghini. Spotykamy również lwy kojarzone z odwagą, taki – w postaci dwunożnej – znajduje się w znaku firmowym francuskiej firmy Peugeot. Na węża z kolei postawiła Alfa Romeo, który zapewne oznacza zwinność.
W branży komputerowej natrafimy na sympatycznego pingwinka jednoznacznie kojarzonego z Linuksem, a lisek tkwi w logo Firefoksa. Dzięki komputerom korzystamy z portali społecznościowych, jeden z nich oznaczony został ptaszkiem, który lubi ćwierkać.
W branży spożywczej na uwagę zasługuje Red Bull z dwoma bodzącymi się bykami. Być może walczą o przychylność roześmianej krówki znanej z loga firmy słynącej z wyrobów mleczarskich.